وزارت اقتصاد طالبان اعلام کرده است که جاپان در سال جاری میلادی ۳۵ میلیون دالر را برای تطبیق پروژههای انکشافی در افغانستان اختصاص داده است. براساس اعلامیهای که در صفحه ایکس این وزارت نشر شده، این موضوع در دیدار کینیچی ماساموتو، سفیر جاپان در افغانستان، با قاری دینمحمد حنیف، سرپرست وزارت اقتصاد طالبان، مطرح شده است. در اعلامیه آمده است که سفیر جاپان همچنان از اختصاص ۹.۳ میلیون دالر دیگر برای مبارزه با تغییرات اقلیمی، اعمار بندهای کوچک، مدیریت منابع آبی و رسیدگی به مشکل کمبود آب آشامیدنی در شهر کابل خبر داده است. این در حالی است که افغانستان با کمبود جدی آب آشامیدنی روبهرو است. سازمان ملل متحد پیشتر هشدار داده است که کابل تا سال ۲۰۳۰ میلادی ممکن است به نخستین پایتخت جهان تبدیل شود که با خشکشدن منابع آب مواجه میگردد. سفیر جاپان همچنین گفته است که کشورش از زمان بازگشت طالبان به قدرت تاکنون، در مجموع ۵۶۰ میلیون دالر کمکهای بشردوستانه به مردم افغانستان ارائه کرده است. طالبان با وجود حاکمیت بر افغانستان، تاکنون تنها از سوی روسیه به رسمیت شناخته شدهاند.



