در یک گفتگوی تلفونی، رجب طیب اردوغان رئیسجمهور ترکیه و مسعود پزشکیان رئیسجمهور ایران، درباره تحولات اخیر منطقه و روند مذاکرات ایران و ایالات متحده امریکا بحث و تبادل نظر کردند. رسانههای ایرانی روز سهشنبه، دوم سرطان گزارش دادهاند که در این تماس تلفونی، دو طرف بر اهمیت ادامه گفتوگوها و کاهش تنشهای منطقهای تأکید کردهاند. براساس گزارش خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان حمایت خود را از روند مذاکرات میان ایران و امریکا اعلام کرده و بر ضرورت پیشبرد راهحلهای دیپلماتیک تأکید نموده است. در این گفتگو، رئیسجمهور ترکیه همچنان بر تقویت صلح و ثبات منطقهای تأکید کرده و گفته است که انقره در راستای برقراری صلح در منطقه تلاش خواهد کرد. این تماس تلفونی شب گذشته میان دو رهبر انجام شده و محور آن، وضعیت منطقه و تلاشهای دیپلماتیک جاری عنوان شده است. در گزارشها همچنان آمده است که ترکیه در جریان تنشهای اخیر، مخالف گسترش درگیری میان اسرائیل و امریکا علیه ایران بوده و همواره بر حل اختلافات از طریق گفتوگو و دیپلماسی تأکید کرده است.



