چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، با اعضای تیم کریکت زنان افغانستان دیدار کرد و از آنان حمایت نمادین نشان داد؛ تیمی که پس از محدودیت های حکومت طالبان بر ورزش زنان، از حضور رسمی در رقابت های بین المللی به عنوان نماینده افغانستان محروم شده است. این دیدار در اقامت گاه سلطنتی «کلارنس هاوس» برگزار شد. پادشاه بریتانیا در دیدار با بازیکنان گفت که خوشحال است آنان توانسته اند ورزش مورد علاقه خود را ادامه دهند. اعضای تیم کریکت زنان افغانستان پس از بازگشت طالبان به قدرت در سال ۲۰۲۱، کشور را ترک کردند و اکنون بیشتر آنان در استرالیا زندگی می کنند. این ورزش کاران برای برگزاری چند مسابقه نمایشی هم زمان با رقابت های جام جهانی بیست آوره زنان به بریتانیا سفر کرده اند. اکیل لطیفی، یکی از اعضای تیم، گفت که این تیم نماینده زنانی است که در افغانستان از حق ورزش محروم شده اند. او افزود که تمام تلاش های آنان برای حمایت از زنان و دخترانی است که هنوز در افغانستان زندگی می کنند. به گفته او، کریکت تنها یک ورزش نیست، بلکه به بخشی از زندگی اش تبدیل شده و به او آموخته است که در برابر دشواری ها تسلیم نشود. لطیفی ابراز امیدواری کرد که روزی تیم زنان افغانستان بار دیگر بتواند زیر پرچم کشور خود در رقابت های رسمی جهانی حضور یابد. شبنم سناحسان، دیگر عضو این تیم، نیز گفت که محروم ماندن تیم زنان افغانستان از حضور در جام جهانی بسیار ناامید کننده است. او تأکید کرد که زنان در افغانستان نه تنها از ورزش، بلکه از بسیاری حقوق اساسی دیگر نیز محروم شده اند. در جریان این دیدار، اعضای تیم یک پیراهن امضا شده را به پادشاه بریتانیا هدیه کردند و نشان تیم کریکت زنان افغانستان را بر کت او نصب کردند. بازیکنان همچنان درباره تجربه خروج از افغانستان و چالش هایی که پس از روی کار آمدن طالبان با آن روبه رو شده اند، با پادشاه گفت و گو کردند. اعضای این تیم می گویند هدف آنان تنها بازی کردن کریکت نیست، بلکه می خواهند صدای زنان افغانستان باشند و توجه جهان را به محدودیت های وضع شده بر زنان و دختران جلب کنند.



