مقامهای قضایی ایران از انتقال ۱۶۴ زندانی افغان از زندانهای این کشور به طالبان خبر دادهاند. خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه (۴ سرطان)، گزارش داده است که این زندانیان در چارچوب یازدهمین مرحله اجرای توافقنامه انتقال زندانیان میان ایران و طالبان، از طریق گذرگاه مرزی «میلک» به افغانستان منتقل شدهاند. علیرضا سرحدی، سارنوال ولسوالی هیرمند ولایت سیستان و بلوچستان، گفته است که روند انتقال این زندانیان دو روز پیش انجام شده است. مقامهای ایرانی درباره اتهامها و جرایم این زندانیان جزئیاتی ارائه نکردهاند. این در حالی است که در روزهای اخیر، شماری از نهادهای حقوق بشری از اعدام دستکم چهار شهروند افغانستان در زندانهای ایران خبر دادهاند.



