اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، گفته است که تهران درباره نحوه استفاده از داراییهای آزادشده بر اساس منافع ملی خود تصمیم خواهد گرفت. او روز سهشنبه، ۲۳ جون، گفت که ایران هیچگونه محدودیتی از سوی امریکا در مورد مصرف این داراییها را نخواهد پذیرفت و در این زمینه مستقل عمل میکند. بقایی افزود که مقامهای ایرانی درباره خرید کالا نیز با در نظر گرفتن قیمت و کیفیت، تصمیم نهایی را خواهند گرفت. این اظهارات در حالی مطرح میشود که دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا، پیشتر گفته بود داراییهای آزادشده ایران تنها برای خرید مواد غذایی از امریکا قابل استفاده خواهد بود.



