ایران اعلام کرده است که در واکنش به حملات اخیر امریکا، مواضعی مرتبط با ایالات متحده را هدف قرار داده است. به گزارش الجزیره، نیروهای نظامی ایران روز شنبه (۲۷ جون) در پاسخ به حملات هوایی ایالات متحده امریکا در منطقه، این عملیات را انجام دادهاند. براساس این گزارش، تهران گفته است که حملات امریکا نقض منشور سازمان ملل متحد و همچنان نقض تفاهمنامه پایان جنگ میان دو کشور بوده است. مقامهای ایرانی جزئیات دقیقی درباره محل یا ماهیت این اهداف ارائه نکردهاند. در همین حال، سپاه پاسداران پیشتر هشدار داده بود که در واکنش به حملات اخیر امریکا، در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهد داد. این تحولات در حالی رخ میدهد که تنشها میان تهران و واشنگتن در پی حملات و پاسخهای متقابل در منطقه همچنان ادامه دارد. پیشتر جیدی ونس، معاون رئیسجمهور امریکا، گفته بود در صورتی که ایران نسبت به تفاهمنامه اخیر اختلاف نظر داشته باشد، میتواند از طریق گفتوگو با امریکا موضوع را حل کند.



