محمد جواد محسنی، صاحبامتیاز تلویزیون تمدن، میگوید افرادی ناشناس با استفاده از وسایط باربری در حال انتقال و خارجسازی تجهیزات، وسایل و داراییهای این رسانه از ساختمان مرکزی آن هستند. محسنی روز چهارشنبه، ۳ سرطان، در صفحه فیسبوک خود طالبان را مسئول پیامدهای حقوقی و قانونی خارجسازی داراییهای تلویزیون تمدن دانسته است. او در این پیام، وزارتهای اطلاعات و فرهنگ و داخله و همچنان ریاست استخبارات طالبان را مخاطب قرار داده و گفته است که افزون بر داراییهای تلویزیون تمدن، وسایل و داراییهای شخصی نیز در دفتر مرکزی این رسانه نگهداری میشود. این در حالی است که تلویزیون تمدن روز سهشنبه اعلام کرد جنگجویان طالبان به دفتر این رسانه در کابل هجوم برده، نشرات آن را متوقف کرده و ساختمان آن را بستهاند. در همین حال، کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) با نشر اعلامیهای نسبت به توقف فعالیت تلویزیون تمدن واکنش نشان داده و از طالبان خواسته است که اجازه دهند این رسانه بدون هیچگونه مداخله فعالیت خود را از سر بگیرد. این نهاد گفته است که نیروهای وزارت عدلیه طالبان پس از یورش به دفتر تلویزیون تمدن، به کارکنان آن توهین کرده، نشرات این شبکه را متوقف ساخته و دفاتر آن را مسدود کردهاند. کمیته حفاظت از خبرنگاران افزوده است که تلویزیون تمدن «یکی از معدود رسانههای مستقل باقیمانده در افغانستان است که در دوره حاکمیت طالبان، برنامههای مذهبی ویژه شیعیان را نیز پخش میکند.» طالبان تا کنون به صورت رسمی در مورد ادعاهای مطرح شده از سوی مسئولان تلویزیون تمدن و کمیته حفاظت از خبرنگاران اظهارنظر نکردهاند.



