چهارشنبه, ژوئن 24, 2026
چهارشنبه, ژوئن 24, 2026
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

اخبار بیشتر

- Advertisment -spot_img

امریکا و ایران برای جلوگیری از سوءتفاهم، خط ارتباطی مستقیم ایجاد می‌کنند

طاهر اندرابی، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، گفته است که امریکا و ایران توافق کرده‌اند برای جلوگیری از سوءتفاهم و حوادث احتمالی، به ‌ویژه در ارتباط با تنگه هرمز، یک خط ارتباطی مستقیم میان دو کشور ایجاد شود. شبکه الجزیره روز چهارشنبه، ۳ سرطان، گزارش داده است که اندرابی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد اعلام کرده که مذاکرات میان تهران و واشنگتن قرار است هفته آینده از سر گرفته شود. به گفته او، دو طرف همچنین بر ایجاد یک کمیته عالی نظارت سیاسی برای روند میانجی‌گری توافق کرده‌اند؛ کمیته‌ای که مذاکره‌ کنندگان ارشد به‌ گونه منظم به آن گزارش خواهند داد. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزوده است که امریکا و ایران روی یک نقشه راه برای دستیابی به توافق نهایی ظرف ۶۰ روز نیز به تفاهم رسیده‌اند. اندرابی همچنان گفته است که یک «واحد کاهش تنش» با مشارکت دولت لبنان و میانجی‌ها ایجاد خواهد شد تا از بروز تنش‌های احتمالی جلوگیری شود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پاکستان در ماه‌های اخیر نقش فعالی در تسهیل تماس‌ها و گفت‌وگوهای میان تهران و واشنگتن ایفا کرده است.

- Advertisment -spot_img