منابع در ولایت خوست میگویند طالبان به محصلان پوهنتون شیخ زاید هشدار دادهاند که از آوردن و استفاده از تلفنهای هوشمند در این نهاد تحصیلی خودداری کنند و در صورت تخلف، با اخراج روبهرو خواهند شد. منابع، روز چهارشنبه، ۳ سرطان، به روزنامه ۸صبح گفتهاند که طالبان طی دو روز گذشته این هشدار را به گونه جدی به محصلان ابلاغ کردهاند. به گفته منابع، جنگجویان طالبان به محصلان گفتهاند که در صورت آوردن تلفن هوشمند، تلفنهایشان ضبط و کارتهای شناساییشان نیز گرفته خواهد شد. منابع افزودهاند که محصلان هر روز با نگرانی از وضع محدودیتها و دستورهای تازه روبهرو هستند و باور دارند که سالهای تحصیل آنان در فضای «بایدها و نبایدها» سپری میشود. براساس اطلاعات منابع، دستور ممنوعیت استفاده از تلفن هوشمند پیش از این نیز به استادان و محصلان پوهنتون شیخ زاید ابلاغ شده بود. این در حالی است که پیشتر نیز محصلان این پوهنتون از سوی طالبان برای گذاشتن ریش به ادای سوگند وادار شده بودند.



