ملاله یوسفزی، برنده جایزه صلح نوبل، گفته که اروپا نباید به رژیم طالبان که مسوول یکی از بدترین بحرانهای حقوق بشر در جهان است، مشروعیت ببخشد. ملاله یوسفزی، در صفحه ایکس نوشته است که از دعوت طالبان به بروکسل شوکه و ناراحت شده است. ملاله یوسفزی، گفته این همان طالبانی است که دختران را از مکاتب منع کرده و آنها را مجبور به ازدواج اجباری میکنند. او افزوده است که طالبان با «آپارتاید جنسیتی» زنان و دختران را از زندهگی عمومی حذف کردهاند. ملاله یوسفزی: «هرگونه تعامل با طالبان باید با حقوق زنان و دختران افغان آغاز و پایان یابد.» با این حال، اتحادیه اروپا دعوت طالبان را به بروکسل برای گفتوگو در باره مهاجران، ضروری دانسته است.



