وزارت داخلهٔ طالبان اعلام کرده است که آتشسوزی در یک کارخانهٔ تولیدی در شهرک صنعتی هرات حدود ۲۰ میلیون افغانی خسارت مالی وارد کرده است. عبدالمتین قانع، سخنگوی این وزارت، با نشر خبرنامهای گفته است که آتشسوزی ساعت ۳:۱۲ دقیقهٔ بامداد روز شنبه، ۳۰ جوزا، در کارخانهٔ «نور آریانا» در فاز دوم شهرک صنعتی هرات آغاز شده است. به گفتهٔ او، این کارخانه که در بخش تولید کاغذ و مقوا فعالیت دارد، در نتیجهٔ این حادثه حدود ۲۰ میلیون افغانی خساره دیده است. قانع افزوده است که تیم اطفائیهٔ هرات توانسته آتشسوزی را مهار کند و به ارزش حدود ۶۵۰ میلیون افغانی از اموال تاجران در برابر نابودی نجات یافته است. او همچنان گفته است که این رویداد تلفات جانی در پی نداشته است. علت وقوع این آتشسوزی هنوز اعلام نشده است.



