مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، در واکنش به حملات اخیر امریکا گفته است که افزایش فشارهای نظامی نمیتواند تهران را وادار به تسلیم کند. او در یک مراسم در تهران گفته است: «دشمن تمام برنامههای خود را بر ایجاد اختلاف بنا کرده است، زیرا با طیاره و بمباران نمیتوان یک کشور را به تسلیم وادار کرد.» به نقل از ایرنا، رئیسجمهور ایران افزوده است: «آنها نمیتوانند ایران را با این تهدیدها مجبور به تسلیم کنند و ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.» پزشکیان همچنین بر ضرورت عبور از وضعیت «نه جنگ و نه صلح» تأکید کرده و گفته است که جنگ به نفع کشور نیست، اما در صورت تجاوز به خاک و حاکمیت ایران، این کشور عقبنشینی نخواهد کرد. این اظهارات در حالی مطرح میشود که امریکا بار دیگر بخشهایی از ایران را هدف حملات هوایی قرار داده و در مقابل، گزارشهایی از حملات سپاه پاسداران بر برخی اهداف و پایگاههای امریکا در منطقه نیز منتشر شده است. تنشها میان تهران و واشنگتن در روزهای اخیر افزایش یافته و نگرانیها درباره گسترش درگیریها در منطقه را بیشتر کرده است.



