سه‌شنبه, ژوئن 23, 2026
سه‌شنبه, ژوئن 23, 2026
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

اخبار بیشتر

- Advertisment -spot_img

ترامپ: در صورت عدم توافق، ایران دوباره بمباران خواهد شد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، بار دیگر ایران را به حملات گسترده تهدید کرده و گفته است اگر تهران توافقی را امضا نکند، هدف بمباران قرار خواهد گرفت. ترامپ روز پنج‌شنبه، ۲۱ جوزا، در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز گفته است: «اگر ایران به‌زودی توافق را امضا نکند، دوباره آن را بمباران می‌کنیم تا کاملاً نابود شود.» او همچنین گفته است که اسرائیل در حملات اخیر علیه ایران دخیل نبوده است. پیش از این، ارتش ایالات متحده اعلام کرده بود که اهدافی در ایران را هدف قرار داده که به گفته آن، تهدیدی برای نیروهای امریکایی و کشتی‌های تجاری در منطقه بوده‌اند. در همین حال، واشنگتن و تهران برای دومین روز متوالی حملات هوایی متقابل انجام داده‌اند و دونالد ترامپ نیز ایران را به حملات بیشتر در صورت نرسیدن به توافق تهدید کرده است. بر اساس گزارش‌ها، درگیری‌ها در اوایل هفته پس از سرنگونی یک بالگرد آپاچی امریکا در نزدیکی تنگه هرمز آغاز شد و سپس به تبادل حملات بر شهرهای ایران و پایگاه‌های امریکا در منطقه کشیده شد. این وضعیت، آتش‌بس شکننده‌ای را که در ماه اپریل میان دو طرف برقرار شده بود، با خطر فروپاشی روبه‌رو کرده است. ارتش ایالات متحده گفته است حملات اخیر آن، قابلیت‌های نظارتی نظامی، سیستم‌های ارتباطی و سایت‌های پدافند هوایی ایران را هدف قرار داده و این اقدام را واکنشی به «اقدامات غیرقابل توجیه و مستمر» ایران دانسته است. در مقابل، سپاه پاسداران اعلام کرده که ۱۸ هدف نظامی امریکا در کویت و بحرین و همچنان پایگاه الازرق در اردن را با ۱۲ موشک بالستیک هدف قرار داده است.

- Advertisment -spot_img