معاون رئیسجمهور امریکا میگوید که در صورت هرگونه درگیری احتمالی با ایران، تجربهای مشابه جنگهای عراق و افغانستان برای واشنگتن تکرار نخواهد شد و این روند به یک «باتلاق نظامی» مبدل نمیگردد. به گزارش از الجزیره، جیدی ونس در گفتگو با USA Today گفته است که باور دارد حتی در یک سال آینده، و چه برسد به چند سال بعد، بحثی درباره دخالت مستقیم امریکا در ایران مطرح نخواهد بود. او افزوده است: «فکر میکنم موفق خواهیم شد. اگر این دیپلماسی در نهایت از هم بپاشد، رئیسجمهور ابزارهای بیشتری در اختیار دارد.» ونس همچنین تأکید کرده است: «تا زمانی که این موضوع به مأموریت اصلی، یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای، مرتبط باقی بماند، این وضعیت به یک باتلاق تبدیل نخواهد شد.»



