عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به حملات اخیر امریکا علیه این کشور، هشدار داده است که واشنگتن برای در امان ماندن باید منطقه را ترک کند. عراقچی در صفحه اکس خود نوشته است که امریکا با وجود آنچه او «شکست در میدان نبرد» خوانده، تصمیم گرفته عزم و اراده ایران را آزمایش کند. او تأکید کرده است که نیروهای مسلح ایران هیچ حمله یا تهدیدی را بیپاسخ نخواهند گذاشت و در برابر هرگونه اقدام علیه این کشور واکنش نشان خواهند داد. وزیر خارجه ایران همچنین خطاب به امریکا گفته است: «اگر میخواهید در امان باشید، منطقه ما را ترک کنید.» عراقچی در ادامه افزوده است که تاریخ خلیج فارس روایتهای بسیاری از سرنوشت مداخلهگران خارجی در این منطقه را در خود دارد. این اظهارات در حالی مطرح میشود که تنشها میان ایران و امریکا پس از حملات تازه ایالات متحده به اهدافی در داخل ایران افزایش یافته است.



