روزنامه تلگراف گزارش داده است که در پی سرنگونی یک جنگنده امریکایی، نیروهای ویژه برای جستجوی یکی از خلبانان ناپدیدشده به داخل ایران اعزام شدهاند. براساس گزارش روز شنبه این روزنامه بریتانیایی، گفته میشود دو سرنشین این جنگنده پس از هدف قرار گرفتن، با چتر نجات فرود آمدهاند؛ موضوعی که به رقابت برای یافتن آنان دامن زده است. در این گزارش آمده است که یکی از خلبانان در عملیاتی با مشارکت دو چرخبال نظامی و یک هواپیمای سوخترسان در ارتفاع پایین نجات داده شده است. در همین حال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیشتر اعلام کرده بود که دومین جنگنده، از آغاز آنچه «حملات امریکا و اسرائیل» خوانده، سرنگون شده است. خبرگزاری تسنیم ابتدا احتمال بازداشت یکی از خلبانان را مطرح کرده بود، اما بعدتر گزارشهایی درباره اعلام جایزه برای بازداشت او منتشر شد که با روایتهای قبلی همخوانی ندارد. همچنان، گزارشها درباره نوع جنگنده و شمار خدمه آن متفاوت است؛ برخی منابع از اف-۳۵ تکسرنشین سخن گفتهاند، در حالی که گزارشهای دیگر به اف-۱۵ اشاره دارند که در برخی مدلها دو سرنشین دارد. تا کنون مقامهای رسمی امریکا و ایران این جزئیات را بهگونه مستقل تأیید نکردهاند.



