طالبان اعلام کردهاند که یک هیأت بلندپایه قزاقستانی به کابل وارد شده است تا در «مجمع تجارتی و اقتصادی افغان–قزاق» شرکت کند. وزارت صنعت و تجارت طالبان روز شنبه، ۳۰ جوزا، در شبکهٔ ایکس نوشته است که این هیأت به ریاست سریک ژومانگارین، معاون نخستوزیر قزاقستان، به کابل سفر کرده است. در این اعلامیه آمده است که حضور این هیأت بلندپایه قزاقستانی در کابل نشاندهندهٔ اهمیت افغانستان در سیاستهای اقتصادی و منطقهای قزاقستان است. قزاقستان با آنکه تاکنون طالبان را به رسمیت نشناخته، اما نام این گروه را از فهرست گروههای موسوم به «سازمانهای تروریستی» حذف کرده و در سالهای اخیر روابط و تعاملات گستردهتری با آن برقرار کرده است.



